שמורת נחל עמוד

כחלק מן הביקור בצימר באמירים, לאלה מכם שהטבע יקר לליבם וטיול רגלי בטבע הוא חלק מן הבילוי המועדף עליהם,
 שמורת נחל עמוד, היא בהחלט נקודת טיול שאסור להחמיץ!
 
סוג הטיול: טיול רגלי בטבע
דרגת הקושי: מאמץ קל-עד בינוני.
איך מגיעים: שמורת נחל עמוד, נמצאת ממש במרחק קצר מן הצימר שלכם. יוצאים ברכב מן הצימר אל שער המושב. פונים ימינה לכוון צפת. כ-5 ק"מ צפונית מזרחית לאמירים וכ-קילומטר וחצי ממושב כפר שמאי, תגיעו לשלט החום עם ציור האייל, המודיע כי הגעתם לשמורת טבע. פניה ימינה על דרך עפר ונסיעה של קילומטר אחד נוסף, מביאים אתכם אל חניון הרכב של שמורת נחל עמוד.
מן הרחבה, יורד מזרחה שביל רגלי מסומן אדום, אל תוך השמורה.
אורך המסלול הלוך חזור: כולל שהייה בנחל – שעתיים עד ארבע שעות.
דמי כניסה: כ-18 ש"ח לאדם.
תאור המסלול:
מסלול הגישה אל שמורת נחל עמוד, הוא שביל טבעי משופץ, עם נגיעות עדינות אך משמעותיות של יד אדם רגישה ואוהבת טבע, אשר דאגה לנוחות ההולכים מבלי לפגוע יתר על המידה בטבע ובנוף הטבעיים. לאורך מסלול הירידה אל הנחל, מוצבים מדי פעם ספסלי מנוחה המשקיפים אל הנוף היפה הנשקף מכל עבר. תחנת משטרה בריטית מנוקבת קליעים, מזכירה להולכים את עברו האסטרטגי של הנחל, במיוחד בנקודות הגבוהות של הערוץ. נחל עמוד, לפחות בחלקו העליון, נהנה מזרימת מים כמעט לאורך השנה כולה, שכן הוא ניזון ממעיינות השופעים מתוך חלקו העליון של ערוץ הנחל ומזינים אותו – עין יקים (עין תינה)עין תרון ועין פועם. מובן כי בעונת הגשמים, זרימת המים חזקה ומרשימה עוד יותר. בעבר שימש הנחל ומימיו הזורמים את תושבי צפת לטחינת קמח ובטישת צמר, ומבני אבן היסטוריים, טחנות קמח ומבטשה, פזורים לאורך הערוץ. בחלקו העליון של הערוץ, ניתן להנות מעצי דולב ענקיים הגדלים לאורך גדת הנחל, כמו גם בוסתן עצי פרי – עצי לימון, תפוח, תמר, זית, שזיף, תאנה, רימון וכרמי גפנים.בוסתן ייחודי זה, מושקה בתעלות מים, על-פי המסורת החקלאית ההררית.
 
כמו כן, בנקודות מסויימות, בינות לשיחים בנקיקי הסלע, ניתן למצוא בריכות מים צוננות וצלולות המתאימות לטבילה. גם חיות בר, ניתן לראות לעיתים, לאורך ערוץ הנחל. יש אפשרות לקבוצה עם שני רכבים, לעשות מסלול טבעתי ולצאת מן היציאה השניה, לכוון נחל מירון. לשם כך צריך להשאיר רכב אחד בקצה השני של המסלול, בחניון המוצל של נחל מירון. למיטיבים ללכת, ולמחפשים אתגר שנמשך יום שלם, יש אפשרות לחצות את ערוץ הנחל לכל אורכו, עד לשפך שלו לכנרת, שם, לקראת סוף המסלול, ניתן לצפות בעמוד האבן הגבוהה והמרשים אשר על שמו נקרא הנחל "נחל עמוד"
להמשך השיחה בווטסאפ
1
נשמח לעזור
זמן חלום - צימרים וספא באמירים
היי ,
יש לך שאלה?
אשמח לעזור לך באופן אישי
דילוג לתוכן