חופשה במלון בחו"ל – או צימר בצפון ?

פעמים רבות אנו מתלבטים בשאלה האם לצאת לחופשה במלון בחו"ל או להתארח לסופ"ש באחת מהצעות הארוח והנופש של צימרים בצפון המפורסמות באינטרנט ?
כמובן שהרעיון של חופשה בחו"ל- אם זאת חופשה קצרה אז היא חייבת להיות באירופה, תמיד קוסם לנו ונשמע הרבה יותר רומנטי. אך בכל זאת, כדאי ורצוי לשקול את כל השיקולים בעד ונגד לפני שמחליטים על נושא כה חשוב. כדאי אולי להתחיל דווקא בנושא שרובנו נוטים להתעלם ממנו לפעמים והוא נושא הטיסה הכלול בחבילת נופש בחו"ל. הטיסה גם אם היא רק ליעד קרוב באירופה, גוזלת מאתנו יום שלם. אם ניקח בחשבון את הצ'ק-אין בנמל התעופה בן-גוריון (שעתיים וחצי לפני הטיסה) את זמן ההגעה לנמל, את משך הטיסה (ממוצע של 4 שעות ליעדים באירופה) ואת העובדה שלא עומדת לרשותנו טיסה ליעד אליו אנו רוצים, כל שעה, אלא רק פעם או אולי פעמיים ביום בשעות שנקבעו ע"י חברות התעופה וזה ביחד עם כל השאר הורס לנו את כל היום. כמובן שצריך גם להזכיר את הנחיתה והזמן לצ'ק-אווט בנמל היעד והנסיעה (מונית ?) לבית המלון. בקיצור – הלך היום ! את אותו התהליך בדיוק, נצטרך לעבור שוב, ביום החזרה לארץ. עוד יום ארוך ומייגע של המתנה מיוזעת בתורים ארוכים ובזבוז כסף רב בדיוטי פרי (אויש, שכחתי לקנות מתנה לסבתא שלי…)
דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא איזה חדר ואיזה בית מלון מצפים לנו לכשנגיע . רמת האינפורמציה המסופקת לנו היא מינימלית-בכוונה. לאף אחד מסוכני הנסיעות אין כוונה לספק יותר מידי אינפורמציה בכדי לא ליצור רמת ציפיות גבוהה מידי. לרוב נוכל לצפות בתמונה כללית של מראה המלון מבחוץ, וחדר אחד לדוגמא, ברזולוציה שלא ממש מאפשרת לבחון את הפרטים הקטנים. עוד תמונה כללית של חדר האוכל – זה תמיד מצטלם יפה – וזהו. קשה להחליט אם מחכה לנו בקצה הדרך הפתעה נעימה או אכזבה. לרוב זה המקרה השני.
כמובן שלא הכל בתמונת החופשה בחו"ל הוא שלילי, לא נשכח את השינוי באוירה, מסעדות, מוזיאונים ובעיקר פסק זמן והתאווררות מהמחנק תרתי-משמע בארץ , בילוי בעיר המרתקת בעולם, ניו יורק, לגלות עולם חדש במזרח הרחוק, להנות ממטבח איכותי ברומא, להתפנק במלונות ספא באירופה … ועוד…
לעומת זאת, אופציה הרבה יותר זולה וזמינה היא להזמין אפילו באופן ספונטני, צימרים בצפון, לסופ"ש או אפילו ללילה אחד באמצע השבוע. קופצים על האוטו בלי הכנות מייגעות וארוכות. אם בוחרים בשעה הנכונה, אפשר להגיע עד הצימר בצפון, תוך פחות משעתיים נסיעה נוחה ללא פקקים מן המרכז. בעת ההזמנה, רוב אתרי הצימרים, בנויים בצורה כזאת שהם מספקים שפע אינפורמציה כתובה ומצולמת. נכון שגם כאן יכולות להיות "נפילות" – תמונות מקסימות שלאחר מכן מתחוור שאין להם שום קשר למציאות. אך תמיד אפשר להרים טלפון והציף את המארחים המיועדים שלכם באין-סוף שאלות, ולברר עד הסוף את כל הפרטים, לא להשאיר כלום ליד המקרה או לפיית ההפתעות…
צימרים באמירים עומדים בכבוד מבחינת רמת האיבזור מול כל חדר בבית מלון גם אם זה מלון של 5 כוכבים. נזכיר בקיצור רק את הג'קוזי הגדול, טלויזיה אל-סי-די, מטבחון מצויד עם קפה, תה, לרוב גם בקבוק יין ועוד נישנושים, ( מבלי לפתוח את המיני בר ולשלם הון על כל דבר !), חלוקי רחצה, נרות וקטורת לקצת רומנטיקה ועוד. זאת מבלי לציין את הפרטיות, הנוף, העיצוב המרהיב של רוב הצימרים וכו'. ברובם גם ניתן למצוא שרותים נוספים כמו בריכת שחיה, ספא, טיפולי-ספא מסעדות מגוונות ועוד.
דבר אחרון ולא פחות חשוב : הצפון שלנו, הגליל, הוא חבל ארץ מדהים ביופיו ולא נופל מהבחינה הזאת מכל חבל ארץ דומה לו בחו"ל. תגובה אופיינית של רוב האורחים המגיעים לחופשה שלהם בצימר בצפון, היא "איזה מקום מדהים, איזה נוף מהמם, לא דמיינו שרק במרחק נסיעה כה קצר מהבית, נמצא מקום כל-כך יפה, ממש כמו בחו"ל !. כמו שכבר אמרנו : צימר בצפון לחופשה רומנטית לסופ"ש או אפילו אמצע שבוע, הוא בהחלט אופציה נהדרת, זמינה וזולה !

להמשך השיחה בווטסאפ
1
נשמח לעזור
זמן חלום - צימרים וספא באמירים
היי ,
יש לך שאלה?
אשמח לעזור לך באופן אישי
דילוג לתוכן